Bármilyen belsőégésű motorral szerelt autót is használunk, a motorolaj létfontosságú a megfelelő működéshez. Elsősorban a súrlódás és a kopás megakadályozása, illetve minimálisra csökkentése a fő feladata. Mindezt ráadásul rendkívül változatos körülmények között kell biztosítania. Ezért is határozzák meg a gyártók az adott motorhoz való kenőanyag pontos specifikációit. Az autók és a motorolaj számára is az egyik legnagyobb kihívás, a késő ősztől kora tavaszig tartó időszak. Ekkor a jelentősen lecsökkenő hőmérséklet miatt különösen nehéz a motor védelmét biztosítani.
A hidegben, az indítás után lassabban bemelegedő motor, különösen ki van téve a kopásnak. A túlzottan dermedt olaj alacsony hőmérsékleten nem képes kellő kenésre, így a kopás is jelentős. Még nehezebb a helyzet akkor, ha hibrid autót használunk. Hogy miért? Mert a hibrid autókban a belsőégésű motor jóval többször áll le, majd indul újra használat közben. Mindez azt is jelenti, hogy ezek a motorok nagyon sokszor hidegjáratban üzemelnek. Ez akár a normál üzemi hőmérséklethez képest 40 fokkal alacsonyabb értéket jelent. Különösen igaz ez a városi használat során, hiszen a hibridek itt képesek a legtöbbet haladni elektromos üzemmódban.
A folyamatosan leállás és újraindítás, az alacsony hőmérséklettel kombinálva rendkívüli követelmények elé állítja a motorolajat. Szerencsére az olajcégek is szem előtt tartják ezt a problémát és megoldást is kínálnak rá. A Castrol Magnatec Hybrid motorolajat kifejezetten a hibrid autók számára fejlesztették ki. Az olajban található DUALOCK technológiának köszönhetően egy rendkívül erős réteget képez a fémfelületeken. Ez akár 50%-kal jobb védelmet biztosít az alap iparági szabványoknál a hidegüzemi kopások ellen. A Castrol Magnatec Hybrid motorolaj többféle viszkozitással készül, így számos hibrid autó számára nyújt tökéletes választást. Ráadásul ezt az új fejlesztésű kenőanyagot már készletről megvásárolhatjuk a Bárdi Autó magyarországi kirendeltségein és webshopjában is.
A motorolaj mellett azonban ne feledkezzünk meg a hűvös időben az akkumulátorról sem! A hibrid autók legnagyobb részénél a 12 Voltos akkumulátor nem vesz részt a belsőégésű motor indításában. Ez persze azzal az előnnyel is jár, hogy általában nincs szükség EFB vagy AGM rendszerű akkumulátorokra. A pénztárcánk számára ez jó hír, ugyanakkor a hibrid autókon a meghajtást leszámítva ugyanúgy 12 Voltos elektromos rendszer üzemel. Ha az akkumulátorra nem fordítunk kellő figyelmet és lemerül, ugyanúgy mozgásképtelenné válik az autónk. A hibrid rendszer ugyanis nem képes például a központi zár vagy épp a beindítási folyamat energiaellátására.
Különösen fontos tehát, hogy rendszeresen ellenőrizzük az akkumulátor állapotát, különösen hideg időben. A hibrid autók töltési rendszere eltér a hagyományosaktól, generátor helyett feszültségátalakító végzi ezt a feladatot. Ez a nagyfeszültségű hibrid akkumulátorból vagy a fékezés közben visszatermelt energiát használja fel a töltéshez. Hiba esetén azonban a töltés megszűnhet és ilyenkor a számtalan elektromos fogyasztó okozta terhelés lemeríti a 12 Voltos akkumulátort. Természetesen azzal is sokat tehetünk, ha kiváló minőségű, megbízható alkatrészt választunk az autónk számára. A Bárdi Autónál készletről, széles választékban megvásárolható Exide akkumulátorok 2 éves gyártói garanciával rendelkeznek. Az Exide akkumulátorok a legnehezebb körülmények között is kiváló teljesítményt és megbízható működést garantálnak.