Szerinted mennyi idő lenne, míg eljutnál a holdra az autóddal? Apropó, autó: vajon hány nagy autógyártó-konszern létezik? Ha kíváncsi vagy ezekre a kérdésekre, olvasd el cikkünket:
Kevesebb autógyártó van, mint gondolnánk
Ahogy körbenézünk a piacon, több tucat autómárkával találkozunk: európai, amerikai és távol-keleti márkák autótípusai uralják a hazai utcaképet. Ez alapján könnyen azt gondolhatnánk, hogy van legalább 70-80 nagy autógyár, akik ontják magukból az újabbnál újabb gépjárműveket. Nos, a helyzet ennél egy fokkal árnyaltabb: ahogyan az az alábbi grafikán is látszik, 14 gyártó felel 62 márkáért, vagyis az útjaikon futó gépjárművek többsége alig több, mint egy tucat vállalat terméke.
Kép forrása: Business Insider
Ha ilyen autód van, gazdag vagy – nagyon gazdag!
Van egy Veyronod? Akkor a statisztika szerint nagyon gazdag vagy. De tényleg: egy kutatás szerint ugyanis egy átlagos Bugatti Veyron tulajdonos összesen 84 autót, három magángépet és egy yacht-ot birtokol. Vagyis hiába került újonnan egy Veyron átlagosan 1,5-2 millió euróba, a flotta árához képest így is csak aprópénz.
Irány a hold? Ennyi idő és oda is érsz!
Amennyiben úgy döntenél, hogy elég volt a földi létből és esetleg új helyen próbálnál szerencsét, ajánlhatjuk a holdat: ezt ugyanis már alig fél év alatt elérheted, onnantól pedig biztosan nem kell aggódnod, hogy nagy lesz körülötted a tömeg. Kiszámolták, hogy amennyiben 95 km/h-s sebességgel elindulnál a Hold felé, alig 6 hónap alatt odaérnél. Igazság szerint a legnagyobb problémát a levegő meg a táplálékhiány mellett elsősorban az üzemanyaghiány okozná, így érdemes pár száz hordó benzint (vagy gázolajt. ahogy tetszik) magaddal vinni.
Ez tényleg egy rosszul csengő név
Ha azt mondjuk S.S. szinte biztosan nem egy autómárka, hanem a német Schutzstaffel, azaz a náci katonai szervezet ugrik be. Pedig 1934-ben ezzel a névvel alakult meg egy brit autógyár, amely sportos négy- és kétüléses típusokkal lépett piacra. Az első évben pusztán SS Cars logó alatt adták ki a gépjárműveket, de 1935 őszétől már az SS Jaguar felirat díszelgett minden, általuk eladott típuson. Végül a II. Világháború utolsó évében, 1945-ben szabadultak meg teljesen az addigra ár igen rosszul csengő névtől, hiszen ekkortól a vállalatot Jaguar Cars Limited-nek hívták.
Majdnem hűtő lett
Érdekesség, hogy a Vissza a Jövőbe című, mára alapműnek számító film első terveiben még szó nem volt autóról: az időgép egy hűtő lett volna, ám az alkotók tartottak attól, hogy a gyerekek tömegesen másznának bele hűtőkbe, ezért döntöttek végül az autó mellett. Méghozzá nem is akármi mellett, hiszen a mára kultikussá vált DeLorean DMC-12-esre esett a választás.