Ennél szórakoztatóbb háromkerekűt keresve sem találhatnánk

Egy apró kasztni, egy 600 köbcentis Honda motor és három kerék. Mi kell még az igazi „örömautózáshoz”?

A belsőégésű motor feltalálása óta a lelkes őrültek szinte már mindenféle elképzelhető és elképzelhetetlennek tűnő járművet elkészítettek, hogy kiéljék kreativitásukat, adrenalin utáni olthatatlan vágyukat vagy egyszerűen csak feltűnési viszketegségüket. Ez az őrült, háromkerekű szerkezet azonban egyszerre váltja valóra mindhármat. A felvételeket elnézve pedig őrülten szórakoztató lehet autózni vele.

threewheeler-1523477422.gif

Ezt a gépet egy Loris Rosati nevű úriember tervezte és építette egy 1948-óta gyártott, apró, olasz, háromkerekű, elsősorban városi áruszállításhoz használt jármű, a Piaggio Ape alapjaira. Rosati a karosszéria jelentős részét eltávolította, a tengelytávot drasztikusan lecsökkentette és a súlypontot is a lehető legalacsonyabbra helyezte.

Ami a motort illeti, az Ape-ben elérhető 50, 125, 150, 175, 200 és 218 köbcentis benzines, valamint 422 és 435 köbcentis dízel motorok nem biztosítottak elég teljesítményt a mókázáshoz, ezért Rosati a gyári erőforrást lecserélte egy Honda CB600F blokkjára, ami a furattól és lökettől függően 94-102 lóerőt biztosít.

ape_street_food_lafabrica_1.jpgGyakorlatilag három dolog maradt változatlan: a sofőr számára kialakított kabin, a motorokról/robogókról ismert kormány (az Ape-ben ugyanis nem kormánykerék található) és a kerekek száma.

Az eredmény egy pehelysúlyú, háromkerekű gokart, aminek teteje és szélvédője van. És úgy lehet vele driftelni, hogy valószínűleg még Ken Block is megkívánná ezt a Villám McQueen festésű verdát. Az alábbi videóban ti is megnézhetitek, hogy verette Rosati az idei Italian Historic Cars nevű rendezvényen az olaszországi Camaiore-ban.