Évről évre több száz autó kerül piacra: a legolcsóbb kisautóktól a méregdrága luxusautókig. Vannak azonban olyan típusok, vagy kivitelek amelyek nem jutnak el a kereskedésekig. Íme 5 autó, amely bár kész volt, végül mégsem került gyártásba:
BMW M5 E34 kabrió
A BMW a kezdetektől kínált kabrió verziót az M3-asból – az 5-ös BMW-ből és ezáltal az M5-ösből viszont sohasem készült ilyesmi. Mármint sorozatgyártásban, prototípusként ugyanis létezett ilyen, a gyár által tervezett és elkészített példány.
1989-ben az E34-es M5 alapjain ugyanis létrehoztak vászontetős kivitelt. A terv az volt, hogy az azévi Genfi Autószalonon leplezik le az újdonságot, ám a projektből végül nem lett semmi: a bajor gyártó vezetősége az utolsó pillanatban elkaszálta a kabrió M5-öt, hogy az ne rontsa házon belül az M3 nyitható tetejű változatának eladásait.
Porsche 989
Hol volt még a Cayenne vagy a Panamera, amikor a Porsche már négyajtós típuson dolgozott: a 989 kódjelű modell fejlesztése az 1980-as évek végén kezdődött, a márka célja pedig az volt, hogy segítsen az akkortájt nehéz pénzügyi helyzetük javításában.
A 4.2-es V8-as motorú, 350 lóerős „családi-Porsche” fejlesztését végül 1991-ben állították le. Úgy tartották a Porsche 989-es gyártása túl sokba kerülne, ezért az autó végül nem valósult meg, több mint 10 évet kellett várni, amíg hátulra is ajtókon keresztül ülhettek be az utasok egy Porschében. A modell szellemi örökösének tekinthető Panamera érkezésre pedig egészen 2009-ig kellett várni.
VW Passat GTI
2 évvel azután, hogy piacra került a Volkswagen Golf GTI, a német vállalat úgy gondolta, ideje felpaprikázni a középkategóriás Passatot is, ezért nekiláttak a GTI verzió megalkotásának. A prototípusban egy 1.6 literes, 110 lóerős, az Auditól származó benzinmotor foglalta el a motorteret, míg a karosszériapaneleket a Golf GTI inspirálta kiegészítőkkel dobták fel.
A kétajtós Passat GTI prototípust Wolfsburg útjain próbálgatták, annak tulajdonságaival pedig elégedettek voltak a gyár dolgozói. Végül azonban nem lett belőle semmi: a cég akkori vezetője szerint egy középkategóriás limuzinhoz nem illett volna a sportos verzió.
Mercedes-Benz C112
Egy autó, amire több mint 700 megrendelés érkezett, mégsem került gyártásba: ez nem más, mint a Mercedes-Benz C112, a Sauber-Mercedes C11 C-csoportos versenyautó utcai változata. A 6 literes, 400 lóerős V12-es motorú gyönyörűség a 300SL szellemi utódja lett volna, ennek megfelelően minden jóval felszerelték.
Kapott adaptív futóművet, nyitható légterelőket, radaros tempomatot, klímát és minden technikai csemegét, amely a kor színvonalán rendelkezésre állt. Az autó tehát gyakorlatilag kész volt, a cégen belüli konfliktusok azonban mégis elsöpörték: a gyáriak úgy ítélték meg, hogy nincs szüksége a márkának egy ilyen „környezetszennyező” bestiára.
Saab 9-5 SportCombi
A Saab 9-5 2. generációja mostohakörülmények között került piacra: épp akkor, amikor a márkát hosszú ideig birtokló GM a Saab eladása mellett döntött. Az Opel Insigniára épülő autó óriási lehetőséget jelentett volna a márkának, azonban az új tulajdonos pénzügyi helyzete végül megpecsételte nemcsak a 9-5-ös, de az egész márka sorsát.
A szedán verzió azért így is gyártásban volt körülbelül 1,5 évig, a tervezett SportCombi verzió azonban sohasem érte el a kereskedéseket: ugyan a 2011-es Genfi Autószalonon bemutatták a típust, ráadásul 40 előszériás darab készült is a modellből, a márka csődje miatt a sorozatgyártást nem tudták beindítani.