A világ legrondább autói – top 10

Ha felütjük az internetet és megkérdezzük Google barátunkat, hogy vajon melyik a világ legrondább autója, a választ a Pontiac Aztec, a Fiat Multipla, esetleg a SsangYong Actyon formájában kapjuk. Ám a Google téved. Van ezeknél messze, MESSZE rondább autó is, amit a tervezőknek sikerült kiizzadniuk magukból a tervezőasztalon, aztán valamilyen furcsa, megmagyarázhatatlan okból kifolyólag, a döntéshozók jó ötletnek tartották a megvalósítását. És menet közben egyszer sem volt senki sem, aki tarkón csapta volna őket egy péklapáttal, mondván: „térjetek már észhez, ennek rossz vége lesz.”

Szóval mindenki készítse elő a lavórt, vödröt, hányózacskót, mert, ha szeretitek a szép autókat, akkor ez a poszt most egy gyomorforgató élmény lesz.

Ám előtte még fontosnak tartom leírni, hogy ez egy szubjektív lista. Pusztán csak azt írom le, hogy számomra, melyek a legrondábbak. Nem mondom, hogy igazam van, hiszen ízlések és pofonok különböznek. Ha egyetértetek velem, az örömteli.

Jó szórakozást 🙂

10. JENSEN S-V8

Láttatok már valaha olyan autót, ami úgy néz ki, mintha minden elemét más-más autókról kérték volna kölcsön. Hát most már igen, ugyanis az S-V8 pontosan így fest. Mintha a Jensennél az egyik alkalmazott kezébe nyomtak volna egy papírfecnit teleírva alkatrészekkel, aztán elzavarták volna a roncstelepre, hogy mindegy milyen kocsikról, de szedje össze a listán szereplő tételeket. Aztán, mikor visszatért a gyárba, az egyes elemeket összehegesztették volna és már meg is született az S-V8.

8169911479_6aee62263a_b.jpg

9. BUGATTI 101 EXNER GHIA

A Bugatti mindig is gyönyörű autóiról volt ismert. Hátulról nézve, nincs semmi különösebb probléma, a 101-es megjelenésével. Kicsit olyan, mintha inkább othonosabban érezné magát a vízen lebege, mint az útakat szelve, ám mégsem annyira vészes, hogy kiérdemelje ezt az előkelő helyet a legrondábbak listáján. Egészen addig, míg nem vetünk egy pillantást szemből is… Jézus Mária! Pedig valaki egyszer ezt is jó ötletnek gondolta a Bugattinál. Az már egyszer biztos, hogy nem erre a modellre lesznek a legbüszkébbek.

101506-01-virgil-exner-ghia-1024x768.jpeg

8. MITSUOKA NOUERA

Miután túltetted magad az első sokkon, valószínűleg még mindig azt próbálgatod, hogyan is kell kiejteni a kocsi nevében felhalmozott szakajtónyi magánhangzót. De ami még a nevénél is rosszabb, az a megjelenése, mert, hogy formatervnek a legkevésbé sem lehet nevezni, az hétszentség. Mondhatnánk, hogy nagyon hasonlít, az Edsel Corsairhez, amit nagyon sokan az egyik legrondább amerikai veteránautónak tartanak. Ám a Corvairnek mégis van valahogy egy sajátságos bája és stílusa, amit a Nouera nem mondhat el magáról.

autowp_ru_mitsuoka_nouera_1.jpg

7. BUFORI GENEVA

Képzeld el, hogy gyanútlanul sétálgatsz a Genfi Autószalonon, élvezed a gyönyörű látványt, a rengeteg újdonságot, érdekességet és a különlegességeket. Aztán az egyik standon belebotlasz egy monstre szörnyetegbe és az villan át az agyadon: „úr isten, ehhez aztán egy pokoli nagy vaddisznót kellett kinyírni, hogy megszerezzék ezt az orrot”.

Valószínűleg a Bufori Geneva az egyetlen autó, ahol a hűtőrács helyett inkább orrmányról kell beszélnünk. A kocsi eleje annyira egy malacra emlékezet, hogy még azt is inkább megbocsájtanánk neki, ha a kasztni fém helyett szalonnából készült volna, mint ezt a vonalvezetést.

bufori_geneva_26.JPG

6. ASTON MARTIN LAGONDA SHOOTING BRAKE

Az Aston Martin márka neve az évek során összeforrt James Bond és a 007-es ügynök karakterével. A brit sportautó márka egyszerre jelent stílusosságot és kifinomultságot, és egyúttal lazaságot is. Nos, a Lagonda esetében egyik kritériumnak sem sikerült megfelelni.

A legenda szerint az autó tervezője egy hónapra bezárkózott az irodájába, hogy papírra vesse a Lagonda „dizájnját”. Jó esély van rá, hogy ez alatt az idő alatt épp szürke hályogja volt.

Formáját tekintve olyan, mint egy ék alakú halottaskocsi, kifejezetten olyan emberek számára, akiket egy úthenger gázolt halálra.

2016-astonmartin-lagonda-shootingbrake-14.jpg

5. MARCOS MANTIS XP

Egy módon lehet a Marcos Martin XP-t „szép” autónak nevezni: ha a szemlélő egy téglafalon keresztül próbálja szemügyre venni. Bár jobban megnézve, egy tégla sokkal jobb kiállású, mint ez az elképesztő „kreálmány”.

A legelképesztőbb látványt talán szemből nyújtja az XP, ugyanis ebből a szögből pontosan úgy néz ki, mint egy béka, aminek a két szeme között mérnök pontossággal ment keresztül egy Tour de France-ra készülő versenybringás. Fantasztikus látvány.

1968-marcos-mantis-xp-a-car-that-just-wasnt-meant-to-race.jpg

4. MARCOS MANTIS M70

A Marcosnál nagyon elemükben voltak a tervezők a ’60-as évek végén, ugyanis a Mantis XP után a Mantis M70-est is sikerült kiizzadniuk magukból. Ezzel gyakorlatilag kiérdemelték, hogy a „Marcos” és „Mantis” szavak tükörfordításban annyit jelentsenek, mint „ocsmány autó”. Az M70-es ugyanis valahogy még szörnyűbben sikerült, mint az XP, ami azért lássuk be, komoly teljesítmény.

Kár is az időt pocsékolni rá, hogy megfelelő hasonlatot keressen az ember arra, hogy leírja, mennyire félrecsúszott a tervező ceruzája a papíron. Szóval, ronda és kész.

marcos_mantis_xp_018.jpg

3. MITSUOKA OROCHI

Amennyiben elég komoly autóbolond vagy, valószínűleg már vártad, mikor bukkan fel ez a kocsi a listán. Már amennyiben nem egyből az aljára tekertél, arra várva, hogy ez viszi majd el a képzeletbeli koronát. Akárhogy is, most biztos azon agyalsz, hogy lehet még két olyan autó, ami még ennél is förtelmesebben tud kinézni.

Kétségtelen tény, hogy a Mitsuoka Orochi nagyon betegen néz ki. És ez most nem az a jó értelemben vett „beteg kinézet”, amikor csorgó nyállal, kicsit irigykedve nézel egy szép autót, ízlésesen leültetve, egy fasza felnin. Sokkal inkább olyan betegség, amit majd a Mitsuoka Orochi után fognak elnevezni. Nekem leginkább az jut róla eszembe, hogy valószínűleg ez az eredménye annak, ha a tervező úgy kezdi el papírra vetni az ötleteit, hogy előtte elmegy úszni egy medencényi ideggázban.

car_photo_221164.jpg

2. TIRRITO AYRTON R

Ezzel a kocsival kapcsolatban talán a legszomorúbb, hogy ugyanazt a nevet viseli, mint a valaha élt egyik – ha nem a legjobb – autóversenyző. És, ha ez egy gyönyörű vonalvezetésű és fantasztikus teljesítményre képes autó lenne, akkor most itt az egekbe magasztalnám, mondván „ez aztán a stílusos tisztelgés”. De sajnos nem így van.

A négy apró fényszóró próbál a Pagani Zondára emlékeztetni. Viszont a Zonda jóformán csak akkor tudna így kinézni, ha a tervezője a brutális LSD trip közepén lebegő Freddy Krueger lenne. Ám, ha az eleje nem lenne elég meggyőzően ronda, nos, a hátulja még rosszabb. Egyszerűen csak vegytiszta rondaság.

ayrton-r-1291.jpg

1. SBARRO AUTOBAU

Elérkeztünk ahhoz a ponthoz, ahol az a bizonyos lavór, vagy vödör igazán hasznos lehet. Ha egy művészt azzal bíznánk meg, hogy tervezze meg a világ lehető legocsmányabb kocsiját, erősen kétlem, hogy a képzelőereje akár csak képes lenne megközelíteni ezt a szintet.

A legnagyobb probléma, hogy az Isten nem teremtett olyan ronda teremtményt, ami nagyjából fel tudna érni ehhez a szinthez. Ha lehetséges volna, hogy valamilyen szörnyeteg előmásszon a csernobili erőmű nukleáris hulladékából, hát az valami hasonló lenne.

75093u-960.jpg