Bob Marley-től a visszapillantó tükörig

Blogunkon időről időre jelentkezünk olyan, az autóvilág érdekességeit bemutató írással, amelyben reméljük, mindenki talál olyan információt, amelyet nem ismert korábban.  Így van ez most is, indítsuk a decembert 6 érdekességgel:

A világ legnépszerűbb autója

ford-model-t-820x547.jpg

Napjainkban, ha egy autótípusnak világszinten 1%-os részesedése van, egy igen népszerű és kedvelt modellről beszélünk. Volt idő, amikor ennél lényegesen többet is el lehetett érni: például 1916-ban a Ford T Modell volt a világ legnépszerűbb autója, részesedése 55% volt! Napjainkban például a teljes Toyota márka piaci részesedése 9,5% körül alakul, igaz „némileg” több autó is fut a piacon, mint 103 éve. 

Bob Marley és a BMW

410fcb2688be4f790ab9cf8c84bdabd7.jpg

Bob Marley nevét talán senkinek sem kell bemutatni, a jamaikai énekes népszerűsége halála óta nemhogy csökkent, de inkább nőtt. Bár kedveljük a zenéjét, de most mégsem ezért, hanem a BMW iránt érzett szeretete miatt került ide. Állítólag Bob Marley azért járt BMW-vel, mert számára BMW, mint rövidítés az általa alapított „Bob Marley and the Wailers” zenekarra utal.

Így nem hódította meg a Volkswagen Indiát

leto_lte_s_2.jpeg

Nem sok kellett ahhoz, hogy ne csak Európa, de a India “népautója” is a Volkswagen legyen. 1971-ben ugyanis az Indira Gandhi által irányított kabinet egy olyan, megfizethető árú népautó gyártását javasolta, amely mobilizálhatná és négykerekű járgányba ültethetné Indiát. A megbízott politikus több autógyártóval, köztük a Volkswagennel is felvette a kapcsolatot. Bár a német gyártó is foglalkozott az üggyel, sajnos lassúak voltak: a nyertes végül a Suzuki lett, a japán vállalat ugyanis lényegesen gyorsabban állt elő egy olyan autó koncepciójával, amely jobban megfelelt az indiai igényeknek. Így jött létre az első Suzuki Maruti, a Suzuki Fontéra épülő Maruti 800, amely a 90-es években nálunk is szép számmal futott.

Szerencsére jó helyre kerülnek az akkumulátorok

car-battery-recycling.png

A világ legnagyobb mennyiségben újrahasznosított anyaga is az autóiparhoz kötődik: ez nem más, mint az akkumulátor. Az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal kutatásai szerint csak az Egyesült Államokban évente több, mint 100 millió akkumulátort cserélnek ki az autótulajdonosok, ezeknek pedig 99%-a végül újrahasznosításra kerül, így megakadályozva, hogy a veszélyes vegyi anyagok a környezetbe jussanak.

Ennyi állat kell egy Bentley-hez

maxresdefault_14.jpg

Ha nagy állatbarát vagy, ez nem fog tetszeni: ahhoz, hogy egy Bentley Mulsanne pompás, bőrrel borított beltere elkészüljön, 14 tehénre van szükség, ennyi kell ugyanis ahhoz, hogy minden szükséges panelt bőrrel boríthassanak. A gyár odafigyel arra, hogy csak hibátlan minőségű bőr kerüljön autóiba, ezért olyan, észak-európai beszállítóktól vásárolnák, amelyek garantálják, hogy a levágott marhák bőrén nincsenek például szúnyogcsípés által okozott nyomok. Hasonlóképp csak bikák bőrét használják fel, mivel ezek bőrén nem lesznek striák a terhesség miatt.

Itt használtak először visszapillantó tükröt

imsphoto02.jpeg

Akármennyire is magától értetődőnek tűnik, a visszapillantó tükör nem volt jelen az autózás kezdeténél: születésére 1911-ig kellett várni, ebben az évben szerelte fel Indy 500-as autójára Ray Harroun, hogy figyelemmel tudja követni a mögötte érkező versenyzőket. Érdekesség, hogy a szabályalkotók először nem akartál fogadni Harroun újdonságát, végül azonban mégis átment a dolog, amely aztán a versenysportból a közutakra is eljutott.