10 autós reklám, amit neked is látnod kell!

Ugyan a legtöbben nem szeretik a reklámokat, szerencsére azért időről időre születnek olyan alkotások, amelyeket érdemes megnézni, akár akar az ember autót venni, akár nem. Most 10 ilyet szedtem össze, így többek között a Mercedes, a Citroen és a Chrsyler kiváló reklámjait is megismerheted:

10. Mercedes W210 E-osztály – Nem ebben az időben

Sex sells, azaz a szex elad – tartja a híres mondás. Jól tudták ezt a Mercedes marketingesei is, akik nem akármilyen reklámot készítettek a W210-es kódjelű E-osztály összkerekes verziójához. Az alap séma egyszerű: A feleség arra épít, hogy  a férj úgysem ér haza a rossz időben, így nyugodtan eltölthet egy kellemes estét a szeretőjével. Tippje be is jön, csakhogy nem azért, mert cudar idő van, hanem, mert a férj is mással hál. Ezt pedig nem másnak, mint az új fullos E-osztályának köszönheti, ami még a legnagyobb havazásban is eljuttatja álmai nőjéhez, aki momentán épp nem a felesége.

9. Audi – A kulcs

Mi az, ami neked fontos egy autóban? A sportosság, a kényelem vagy a praktikum? Bármelyik is legyen az, általában külön-külön találod meg azokat az egyes típusokban, legalábbis ha az Audi marketingeseit kérdezed. Kivéve persze, ha ingolstadti modellt választasz, hiszen az egy Volvo biztonságát, egy Alfa Romeo formáját és egy Mercedes kényelmét kapod meg a pénzedért. A zseniális reklám komoly fricska a konkurenseknek, nem véletlen, hogy a mai napig alapműnek számít a marketingesek körében.

8. Dodge Charger – A férfi utolsó vára

Igen drágám, persze szívem, úgy lesz, megcsinálom: szavak, amelyek gyakran elhangzanak egy kapcsolatban élő férfi szájából. No, de mi van akkor, ha hősünknek már teli a hócipője és szeretne valamit, ami csak az övé és olyan, amilyennek ő szeretné? Vesz például egy Dodge Chargert, amit a 2010-es Super Bowl-n szabadfordításban egyszerűen a „férfi utolsó várának” neveztek el. A reklám nemcsak a témája, hanem a narrátor miatt is érdekes, hiszen a képsorok alatt Michael C. Hall, a Dexter sztárjának hangja hallható.

7. Citroen C4 – Táncoló robot

Hol volt még a Michael Bay és a Transformers filmek, amikor a Citroen már táncoló robottá változtatta a reklámjában a C4-est. A nem mindennapi mozdulatokat bemutató járgány óriási siker lett, szinte nincs olyan ember, aki ne látta volna a híres reklámot.

A „táncoló robotot” a szakmai is elismerte, az alkotás megkapta az Év Reklámja díjat. Emlékezetes, hogy még a Chevrolet is beszólt a franciáknak, amikor egy Aveo reklámot aköré építettek, hogy a Chevy mindig használatra kész és nincs szükség arra, hogy megvárd, amíg eltáncolja a napi adagját.

6. Mercedes G-osztály – Törésteszt

A Mercedes-Benz történelmének leghosszabb személyautó-modellciklusa a G-osztályhoz kapcsolódik, hiszen a típus karrierje eredetileg 1979-ben kezdődött meg és még napjainkban is folyik a gyártása. Ugyan a tervezőasztalon egy, úttalan utakon is közlekedni képes jármű szerepelt, manapság már nem éppen ezért vásárolják a G-osztályokat.

Hiába rendelkezik ugyanis kiváló terepjárási képességekkel az összes eladott G-osztály, a vásárlók a „tankos” formatervet, vagyis az ezáltal közvetített maszkulin imidzset szeretnék magukénak tudni. Mindez ahhoz vezetett, hogy a Mercedes sem a hegymászás, hanem egy törésteszt köré építette a reklámkampányát. A végeredmény szerintem kitalálható J

5. BMW M5 – A sztár

Egy BMW M5, a volánnál Clive Owen, az utas Madonna, ezt az egészet pedig Guy Ritchie rendezi! Ez már önmagában is jót jelent, nem meglepő, hogy a 7 perces kisfilm is igen ütős lett. A „The Star” névre keresztelt reklám története egy egyszerű sztár-fuvarozás köré épül, ami nem meglepő módon nem úgy alakul, ahogyan azt a nap elején hőseink eltervezték.

4. Volkswagen Beetle – A hókotró

Ha tél, akkor hó, vagyis kell egy hókotró! Na jó, de mégis mivel jut el a hókotró sofőrje a munkaeszközéig? Erre a kérdésre adott választ a Volkswagen, amikor egy aranyos reklámfilmben megmutatta, hogy milyen létfontosságú, hogy legyen egy Beetle a háznál. Az 1 perces felvétel zseniálisan ábrázolta a Beetle megbízhatóságát, úttartását és praktikusságát, nem véletlen, hogy szinte nincs olyan marketinges képzés, ahol ne lenne szó róla.

3. Honda – A fogaskerék

Gyakorlatilag nincs olyan autórajongó, akinek ne mondana valamit a V-Tec, a Civic vagy épp az NSX név. Ettől függetlenül azonban az átlagemberek egy része unalmas, szürke márkának tartja a Hondát, ez pedig különösen Angliában okozott problémát a helyi képviselet számára. Ezért felkérték a Wieden+Kennedy ügynökséget, akik egy merőben egyedi reklámot készítettek az akkor újdonságnak számító Accordnak.

 A még a technika iránt kevésbé fogékonyak számára is látványos, 2003-ban készült reklámban „életre kelnek” az Accord alkatrészei. Ezzel együtt pedig elindul egy folyamat, amely felhívja a figyelmet, hogy milyen jó is az, amikor minden összehangoltan működik! Szerintem zseniális, ahogyan tolakodás nélkül egyszerűen juttatja el a felhasználók számára az üzenetet: vegyél Hondát, ha azt akarod, minden jó legyen!

2. Volkswagen – Az erő

Adott egy Star Wars rajongó kisgyermek, aki Darth Vaderként szeretné uralni a világot. Terve azonban nem igazán jön össze, sem a család kutyája, sem az uzsonnája nem bagózik rá. Nem úgy apa Passatja, ami a távoli indításnak hála egy hatásos mozdulatnak (és az apuka gombnyomásának) köszönhetően életre kel. Az egész ötlet zseniális, nekem a kedvencem amikor a kissrác a végén megdöbben, hogy mit művelt J.

1. Chrysler – Tűzben született

A 2008-as válság alaposan betette a kaput a Chrysler-nek, így a céget az állami segítség mellett a FIAT-csoport mentette meg. Az óriási bukta nem véletlen, a Chrysler-csoport ugyanis az 1990-es évek óta szenvedett a pocsék minőségű, fantáziátlan autóktól, illetve az ezekből eredő problémáktól. Amikor a FIAT átvette az irányítást, megkezdődött az addigi paletta áttervezése, amelynek az első „kézzel fogható” terméke az új Chrysler 200-as lett.

A valaha Sebring-ként megjelent típus 200-asként éledt újjá és máris egy igen erős kampánnyal indították a karrierjét. Az Imported from Detroit kampány lényege az volt, hogy odaszúrjanak a német és japán prémium gyártóknak és meggyőzzék a fogyasztókat arról, hogy érdemes hazait választani, hiszen Detroit a modern autógyártás egyik bölcsője. Ehhez mindent bevetettek, a város központjába beguruló 200-asban ugyanis nem más, mint Eminem ült. A 2 perces, a 2011-es Super Bowl-on sugárzott spot igazi mérföldkőnek számít, még Emmy díjjal is jutalmazták mint az év legjobb reklámfilmje.