A jó logó azonosít, megkülönböztet és időtálló. Nem meglepő, hogy az autógyártók már a kezdetektől arra törekszenek, hogy autóikon jól felismerhető embléma foglaljon helyet. De vajon te tudod, hogy az ismert gyártók logója mit szimbolizál és hogyan alakult ki? Most bemutatunk 5 ismert márkát és eláruljuk, hogyan született meg az általuk használt embléma.
Audi
Az Audi története egészen 1899-ig nyúlik vissza. Ebben az évben alapította meg August Horch a Horch AG autógyárat, ahol 1901-ben indult meg az autógyártás. Itteni sikerei nem tartottak sokáig, mivel jogi viták miatt 1909-ben kiszállt. Nem adta fel, ismét egy autógyárat alapított, amelyet Horch Automobil-Werke GmbH-nak nevezett el. Több sem kellett a másik Horch-nak, természetesen nekimentek az újonnan alapított cégnek, így a névadónak végül változtatnia kellett: így született meg az Audi.
A jelenlegi logó viszont nem az 1900-as évek, hanem az 1930-as évek történéseinek köszönhető. 1932-ben ugyanis létrejött az Auto Union, amelyben négy független autógyártó, a DKW, a Wnaderer, a Horch által alapított Audi és a szintén Horch-hoz kötődő Horch márka is egy céggé egyesült. Ekkor született meg az Audi ma is használt négykarikás logója, amely ennek, a négy márkának az egyesülését szimbolizálja.
Ez a vállalat 1964-ig működött, ekkor ugyanis a Volkswagen felvásárolta a céget és csak az Audi személygépjárművek fejlesztésére koncentrált. Ezzel kapcsolatban érdekesség, hogy ugyanis sem a DKW, sem a Wanderer személyautók feltámadására nem lehet számítani, lehet, hogy a Horch névvel hamarosan újra találkozunk: az Audi ugyanis azon gondolkodik, hogy a Mercedes-Maybach-hoz hasonlóan a Audik csúcsát a Horch jelzéssel látja majd el.
Hyundai
Bár első pillantásra azt is mondhatnánk, hogy a Hyundai logójának pusztán azért kell úgy kinéznie ahogy, hogy megkülönböztethető legyen a szintén H-betűvel operáló Hondáétól, azonban nem erről van szó.
A hivatalos magyarázat természetesen eltér ettől, a Hyundai szerint ugyanis a logót magába foglaló ovális célja, hogy a végtelenséget, egyúttal pedig a márka által elérni kívánt tartósságot és állandóságot szimbolizálja. Az erősen stilizált H betű pedig a Hyundai szerint két, egymással kezet fogó embert szimbolizál.
A dél-koreai vállalat szerint ez a Hyundai barátságos hozzáállását és a vásárlók számára a könnyű hozzáférhetőséget szemlélteti.
Bugatti
Nem mondhatnánk, hogy egyszerű lenne a Bugatti története: az 1909-ben alapított, a korszak gyakorlatilag legprecízebb autóit előállító vállalat alaposan megszenvedte a nagy gazdasági világválságot, majd ezután Ettore Bugatti fiának, Jean Bugattinak a halálát is. Ha mindez nem lett volna elég, Jean Bugatti halálának évében kirobbant a 2. világháborút is. Ez feltette a pontot az i-re, így nem sokkal később, a személyautó-gyártás véget is ért.
Ezután több évtizednyi szünet következett, majd 1987-ben egy olasz vállalkozó, Romano Artioli támasztott fel a nevet és hozta létre Bugatti Automobili SpA-t, amelynek a 90-es évek egyik szupersportautóját, a Bugatti EB110-et is köszönhetjük. Végül 1998-ban lett stabil helye a Bugattinak, ekkor vásárolta meg a márkát a Volkswagen-t, majd hosszas fejlesztés után 2005-ben dobta piacra a világ első 1000 lóerős autóját, a Veyron-t. Bár a mai Bugattinak sok köze nincs az alapító által létrehozott vállalathoz, egy valamit megőriztek: a márka logóját. Ez, a már messziről is felismerhető Bugatti logó tartalmaz egy érdekességet: ha jobban megnézzük a Bugatti felirat feletti B betűt, inkább egy E és egy B betű keresztezésének, semmint egy önálló B betűnek tűnik.
Ez nem véletlen, ezzel ugyanis Ettore Bugattinak, a márka alapítójának állít tiszteltet a francia gyár. A speciális B betűt nemcsak a logó részeként, de önállóan is használják, így például az autók hátulján, a kormányon és a tanksapkán is találkozhatunk vele.
Lamborghini
Ha van autós logó, amely legalább annyira ismert, mint a Ferrarikon található ágaskodó ló, az a Lamborghini bikája. Az, hogy ez az állat megjelent a logóban, több oka is van. Az egyik, hogy a cég alapítója, Ferruccio Lamborghini 1916. április 28-án született, vagyis a horoszkópja bika volt.
Ráadásul Lamborghini imádta a bikaviadalokat is, így rendszeresen részt vett ilyen rendezvényeken. Ezért úgy vélte, hogy a bika tökéletes a cég logójában, hiszen jól tükrözi őt és szenvedélyét.A másik ok pedig az, hogy Lamborghini azt akarta elérni, hogy autóit a bikák tulajdonságaival azonosítsák: a hatalommal, a dominanciával, az erővel és a sebességgel.
Ehhez kapcsolódik, hogy a Lamborghini napjainkban híres bikák után nevezi el autóit: a Lamborghini Murcielago például egy olyan kitartó harci bika után kapta a nevét, amely egy 1879-es córdobai bikaviadalon több tucat kardszúrást is túlélt. De ugyanígy harci bika után kapta a nevét a Revetón, a Gallardo vagy épp az Aventador.
Bentley
Ha már szóba került a Bugatti, érdemes egy másik patinás, B-betűs gyártóról is szót ejtenünk. Amikor azt mondjuk Bentley, szinte mindenki egy elképesztően erős, kiemelkedő luxusautóra gondol. Ezt a felsőbbrendűséget hivatott szimbolizálnia a márka logójának, amely egy felszálló madárra hasonlít.
Az igen időtálló, a márka 1919-es alapítása óta gyakorlatilag alig módosított logó madárszárnyakból áll, amelyek középpontjában egy B-betű van, egyértelműen jelezve, hogy az autó, amit épp megközelítettünk, bizony egy Bentley.