Azt biztosan nem mondhatja senki, hogy a Kia flottája ne lenne elég ahhoz, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbbet. Vannak kisebb típusok, kombik és crossoverek is, szóval hiába szorít ki manapság már szinte mindent az SUV mánia, a szalonba besétálva más modelleket is meg lehet csodálni. Mostani tesztalanyunk viszont a népszerűbbek közé tartozik, 2019-es bemutatása után sokan választották, lévén a dél-koreai márka igyekezett mindent kihozni a formából, hogy tekintetvonzó, ergonomikus, időtálló legyen.
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2023/01/kia-xceed-2-1024x576.jpg)
Csak finomítottak a formán
Három év telt el, mire a gyártó úgy gondolta, ideje némi ráncfelvarrásnak. A facelift kivitel pedig új első és hátsó lámpákat, átdolgozott hűtőrácsot kapott, plusz technológiai szempontból is előrelépett. Lássuk tehát, hogy milyen a megújult XCeed, amit nekünk 1.6-os turbómotorral sikerült egy héten keresztül tesztelni.
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2023/01/kia-xceed-3-1024x576.jpg)
4395 milliméteres hosszúságával az új XCeed tulajdonos teljes joggal gondolhatja, hogy bemerészkedhet a városba. Ez a méretosztály alkalmas is erre, a parkolás sem okozhat gondot, hiszen 10,6 méteres a fordulóköre. Jó hír, hogy a kisebb módosításokkal komolyabb lett az autó eleje. Igaz, nem is könnyű kiszúrni, hogy mikben különbözik az utakon futó eddigi társaitól. A legszembetűnőbb, hogy a ledes első fényszórók immár álló menetfényeket kaptak, ezek jobban passzolnak ide, mint a porschés elődei.
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2023/01/kia-xceed-15-1024x576.jpg)
Még mindig kellemes látvány
A hűtőrács méhsejtszerű mintázatát fényes lakkal vonták be, ez kevésbé igéző. Ellenben a lökhárító fiatalosabb, sportosabb lett, ahogy a motorháztető hullámzása is inkább valami különleges erőt sejtet. Szépen nyúlnak hátrafelé a fényórók, innen indul az övvonal egészen a hátsó lámpákig. Nyilván a tesztmodell magasabb, Platinum felszereltségű volt, ezért a króm elemek és a dísztárcsák mindenképpen jót tesznek az összképnek.
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2023/01/kia-xceed-6-1024x576.jpg)
Az áramvonalas forma mellé 2650 milliméteres tengelytáv jár, ez már sejteti, hogy táncparkettre ne számítsanak azért a hátul ülők. Igazából négyen kényelmesen el lehet férni és le lehet utazni a viszonylag közeli tengerpartokra is. És még egy kicsit visszatérve a külsőhöz; megosztó volt korábban az első kiadás hátsó lámpája, ezt is átdolgozták. Így már szebb, de átlagosabb lett, cserébe legalább a diffúszorszerű elem jól áll a kocsinak. Szerencsére van hátsó ablaktörlő, hiszen a koszos útról bizony felhordja ide a sarat a kocsi.
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2023/01/kia-xceed-10-1024x576.jpg)
Modernebb, digitális beltér
426 literrel gazdálkodhatnak az autóban ülők, ha csomagszállításról van szó, az üléstámlákat ledöntve pedig 1378 literre bővíthető a terület. Ezek nem kiemelkedő értékek, de nem is rosszak. Természetesen vontatni is képes az XCeed, 600 kilogramm a maximális terhelhetőség fékezetlen, 1410 kilogramm pedig fékezett utánfutó esetén.
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2023/01/kia-xceed-7-1024x576.jpg)
Ahol még mindenképpen látszik az előrelépés, az a beltér. Főleg technológiai szempontból mondható ez el, a 12,3”-es SuperVision műszeregység digitális kijelzője a legjobbak közé tartozik. Felszereltségtől függően pedig 8 vagy 10,25”-es képernyő jár középre. Utóbbin fut a gyors és könnyedén kiismerhető fedélzeti rendszer, ami csak vezetékesen támogatja az Apple Carplayt és az Android Autót. Cserében 4G-n keresztül szedi az információkat a különböző funkciókhoz.
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2023/01/kia-xceed-9-1024x576.jpg)
Ergonómikus, jól felszerelt
Csak dicsérni lehet a gyártót, hogy a digitalizáció nem jelent náluk egyet a túlzottan sok érintőgombbal. A középponti kijelző alatt ugyan ilyeneket találunk, de megfelelő távolságban vannak egymástól. A klímavezérlő panel viszont már fizikai gombsorral kényeztet el, ahogy az ülés- vagy éppen kormányfűtés is így kapcsolható be.
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2023/01/kia-xceed-5-1024x576.jpg)
USB-A csatlakozókat kapunk, ha azonban valaki nem kér a kábelekből, akkor a vezetékmentes töltés siethet a segítségére. Csak akkor buknak a mobilos programok ugyebár. Ergonómiai szempontból minden a helyén van, kitapogathatóak a gombok, kényelmesek az ülések. Esetleg a lakkozott elemekből lehetett volna kevesebbet rakni a beltérbe, mert bár elegánsak, nem feltétlenül bírják a port és a használatot.
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2023/01/kia-xceed-11-1024x576.jpg)
Dinamikus turbós benzines
De beszéljünk inkább a motorokról. Pontosabban érdemes először tudni, hogy van turbós benzines és plug-in hibrid is a kínálatban. A belépőszintet a 120 T-GDI képviseli a maga egyliteres, háromhengeres erőforrásával. Szerencsére mi nem ezt kaptuk, hanem a 160 T-GDI-t, ami kicsit csalóka névvel hívja fel magára a figyelmet. A szám ugyanis nem a lökettérfogatra utal, mivel 1482 köbcentis, hanem a teljesítményre.
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2023/01/kia-xceed-13-1024x576.jpg)
Ami bőven elegendő; 160 lóerő mellé 253 newtonméter jár. Dinamikus, szép járású motor, 9 másodperc alatt löki álló helyzetről százra az autót, a végsebessége pedig papíron 208 km/h. Már ha betartjuk ugye a sebességkorlátokat. A 6 fokozatú manuális váltó jó társ, persze van automata is a kínálatban. Ha valaki nem akar 700 ezer forintot kifizetni, akkor a hagyományos kéziváltóval is jól jár, remekül kapcsolható.
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2023/01/kia-xceed-16-1024x576.jpg)
Ügyes futómű, jó vezethetőség
Vezetés közben a kormányzás nem nyúlós, egész jól reagál a mozdulatokra az autó. Persze nem sportkocsi, nem is ilyen szempontok szerint készült. Az elöl hűtött, hátul tömör fékek korrektül fognak, a pedál lenyomásával határozott a fékhatás, a végén sem fogunk bólogatni. A futómű szuper társa a sofőrnek, az első felfüggesztés MacPherson, a hátsó pedig multi-link. Átlagos útszakaszon tartja-tartja a crossovert, igyekszik csillapítani az úthibákat, ráadásul nagyobb kanyarokban sem dől be a kasztni. Bátran lehet tehát vinni a családot a téli síelésre.
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2023/01/kia-xceed-4-1024x576.jpg)
Nem csak belül érezhető a technológiai fejlődés, hanem a vezetősegítő rendszereknél is. A teljesség igénye nélkül adott a keresztforgalom figyelés, a sávkövető illetve holttérfigyelő rendszer. Van továbbá vezetőéberség figyelő, navigációalapú adaptív tempomat, veszélyhelyzetre figyelmeztetés vagy vészfék asszisztens is.
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2023/01/kia-xceed-12-1024x576.jpg)
Jó fogyasztás és korrekt árazás
Párszáz kilométeres próbautak alatt még csak haverkodik az ember a tesztautókkal, de teljesen nem lehet kiismerni. Éppen ezért a városban mért 8-9 literes fogyasztás biztosan lejjebb vihető, ám még így sem tragikus. Ha viszont valaki inkább alacsonyabb értékeket szeretne látni, akkor országúton az XCeed 5-6 liter között beéri száz kilométeren. Autópályán pedig a kettő között áll meg a műszer, a Budapest-Szeged utat például 6,7 literes átlaggal teljesítette.
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2023/01/kia-xceed-1-1024x576.jpg)
Árazás tekintetében pedig a konkurensek alatt érhető el a Kia XCeed. A Silver felszereltségű 120 lóerős belépőmodell 8,9 milliótól indul, Gold esetén pedig 9,6 milliót kell átutalni az importőrnek. Jobb döntés viszont a 160 T-GDI, ami 9,4/10,1 milliót kóstál, a még erősebb 207 T-GDI pedig 11,8 millió forinttól indul.
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2023/01/kia-xceed-14-1024x576.jpg)
Ne felejtsük el a plug-int, szemeket eltakarni, egy ilyen autóval hazagurulás előtt minimum 14 millióval leszünk szegényebbek. Persze sok mindennel fel lehet még dobni ezeket az árakat. 190 ezer forint a metálfény, 700 ezer az automata (160 T-GDI Goldtól), 300 ezer a panorámatető. Korrekt ajánlatokkal támad tehát továbbra is a Kia, aminél átlagosan drágábbak a vetélytársak. A 7 év vagy 150 000 kilométeres garancia pedig tovább bővíthető a márkára szavazók számát a jövőben.