Honnan ered a nevük? 5 ismert márkanév születése

Ha azt mondjuk Mustang, a benzinvérűek biztosan egy dögös Fordra gondolnak. Ugyanez a helyzet akkor, ha a Ghiblit nevet említjük, az autórajongók ilyenkor egy elegáns olasz autót idéznek fel, szigonnyal az orrán. De honnan ered a nevük? Ebben a cikkben eláruljuk: 5 ismert nevet és azok eredetét mutatjuk be!

Porsche Carrera

A Porsche Carrera nevet említve, sokaknak elsőre a 2005-ben megjelent szupersportautó a Carrera GT ugrik be. Megint mások napjaink legikonikusabb Porschéjának, a 911-esnek Carrera verzióját mondják elsőre és ennek is tulajdonítják a nevet, ha szóba kerül. Pedig a Carrera nevet elsőként nem egy Porsche autó, hanem annak egy nagyon fontos eleme, a motor viselte.

s_4_1953_hdi-42787.jpg

Az 1954 végén bemutatott, a későbbi Porsche-vezér, Ernst Fuhrmann által tervezett négyhengeres boxer motor kapta meg elsőként a Carrera nevet. A különleges erőforrást a 356-os Porscheba építették be és nagy sikert is aratott, mire a 356-os kifutott, már több mint 65 ezer ilyen motorral szerelt 356 Carrera rótta az utakat. De honnan ered a Carrera név? Nem máshonnan, mint a Carrera Panamericana, Mexikót átívelő, 1950 és 1954 között megrendezett verseny után, ahol a német márka több alkalommal is győzelmet aratott.

Maserati Ghibli

A Ghibli név sokat jelent a Maserati számára, nem véletlen, hogy mostanáig három autó is büszkélkedhetett vele: elsőként a 1966 és 1973 között, majd 1992-től 1997-ig, legutóbb pedig 2013 óta vásárolhatunk új Maserati Ghiblit.

 a83gyby_700b.jpg

A kifejezés a Szaharáról a líbiai partok felé tartó, száraz, rendkívül forró, homokviharos szélre utal. A név tehát a forróságot és a sebességet jelképezi: azt a két dolgot, amit sokan társítanak a Maseratival.

Ford Mustang

A Ford egyik, ha nem a legismertebb márkaneve a Mustang, amely 1964 óta nemcsak Amerikában, de a világ minden pontján is méltán népszerűvé vált. Sokan kézpénznek vették, hogy a Mustang név elsősorban az Észak-Amerikában népszerű kistestű lófajta, a musztángtól ered.

66gtfastbacknew.jpeg

Épp ezért volt meglepő, amikor a típus formatervezője, John Najjar egy interjúban elárulta, hogy a ponycar a 2. világháborúban használt P-51-es, Mustang nevű vadászgép után kapta a nevét. Igaz, más, a projektben résztvevő emberek szerint a elsősorban állatok nevei közül válogattak, így a Mustang, mint ló is felmerült.

Pagani Huayra

1992: az év, amikor Horacio Pagani megalapította a Pagani Automobili S.p.A-t, a vállalatot, amelynek a Zonda és Huayra típusokat is köszönhetjük.  Mindkét modell szélhez kapcsolódó nevet kapott: a Zonda az Argentinában, az Andok keleti lejtőjén előforduló regionális szél amelynek sebessége meghaladja a 240 km/h-t is.

401830.jpg

A Huayra a Kecsua indiánok szélistene Huayra-tata után kapta a nevét. Az biztos, hogy a Huayra képes megszelidíteni a levegőt: 6 literes, V12-es AMG motorával alig 3,2 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s sebességet.

Ferrari Dino

Igaz, hogy soha nem találhattuk meg az ágaskodó lovat az autó karosszériáján, a Dino mégiscsak a Ferrari egyik márkája volt, amelynek típusait a vállalat 1968 és 1976 között gyártotta, méghozzá azzal a céllal, hogy versenybe szálljon a „hagyományos” Ferrariknál olcsóbb típusokkal.

48d3ebaed45aaa0c2929bc5293d7c84b1dfe966c.jpg

A márkát Enzo Ferrari alig 24 évesen, izomdisztrófiában elhunyt fia, Alfredo tiszteltére nevezték el, őt becézték ugyanis Dino-nak. A Dino születése is Alfredonak köszönhető: korházi ágyán ő maga mondta el a Dino terveit a Ferrari mérnökének, Vittorio Jano-nak. Alfredo egy, a hagyományos Ferrariknál olcsóbb, V6-os, középmotoros autót képzelt el. Ez végül 1968-ban, a Dino 206 GT képében született meg.

Olvasnál még?

Mit szimbolizálnak az ismert autómárkák logói?

Amikor nem jön össze: balul sikerült modellfrissítések

5 meghökkentő anyag, amikből autót építettek