Erre figyelj, ha 3. generációs (2012-) Mazda 6-ost vásárolsz!

Kilenc éve, 2012-ben mutatkozott be a középkategóriás Mazda 6-os harmadik generációja. Ez a típus egyre inkább unikumnak számít a SUV-ok uralta világban. Kifinomult, klasszikus formájával, precíz és finom részleteivel a hagyományos autókat keresők egyik célpontja. Az alábbi videóban egy kombi karosszériás, 2014-es évjáratú, dízelmotoros, kézi váltós kivitelt ismerhettek meg. Megtudhatjátok azt is, hogy használtautóként mire kell odafigyelni vásárlás előtt:

Meglepő, de a jelenleg újonnan megvásárolható Mazda 6-os szintén harmadik generációsnak számít. A bemutatása óta ugyanis csak ráncfelvarrás történt rajta, először 2016-ban, majd másodjára 2018-ban. A változások az autó elejét és hátsó részét érintették, a hűtőmaszk, a lámpák és a lökhárítók is módosultak. A karosszéria nagy része viszont változatlan marad, de a Mazda 6 még így 9 év után is szép, elegáns autó. Pajzsra emlékeztető hűtőrácsával, sportosan domborodó első kerékjárati íveivel és a kupés tetővonalú szedánnal ma sem hat öregnek. Sőt, a forma kombiként is működik, doboz formájú csomaghordó helyett csinos feneket rajzoltak ennek is.

Forrás: Bárdi Autó

Belül jobban érezni az idő múlását, a frissítések során teljesen kicserélték a műszerfalat, így egész más lett a hangulat. A ráncfelvarrások előtti évjáratoknál kicsit csalódást keltő a látvány, bár a háromküllős kormány jól néz ki. Alapvetően korrekt, főleg kemény anyagokból összerakott belsőről van szó, később az anyagminőség is jelentősen javult. A helykínálat a 4,8 méteres hosszhoz képest nem nagyvonalú, de azért szűkölködni nem kell. Bár a kombi rövidebb és kisebb a tengelytávolsága is, hátul nagyobb fejteret és tágasabb csomagteret ad a szedánhoz képest. Kiviteltől függően világos bőrkárpitozás, ezüst betétek is emelhetik a hangulatot, viszont a műfabetétek egyáltalán nem illenek bele.

Forrás: Bárdi Autó

A sofőr előtt klasszikus műszerek vannak, viszont középen már ott a színes érintőkijelző. A nem túl gyors rendszer navigációra is képes, menet közben a váltó mögötti vezérlőkkel is használhatjuk. A logikusan elhelyezett, precízen működő kapcsolókkal gyorsan összeszokunk az autóval. Később, a ráncfelvarrások után a műszerfal mellett a multimédiás rendszert is vadonatújra cserélték, az anyagminőség is jelentősen javult. Kényelmesek az ülések, négyen is nyugodtan nekivághatunk hosszabb utazásoknak.

Forrás: Carpixel (2022.01.03.)

Családi használatra mindenképp a kombi ajánlható, hiszen sokkal több dolgot pakolhatunk be, vihetünk magunkkal, könnyebben bővíthető a csomagtere. Kevés viszont az utastéri tároló, bár az üdítős palackoknak, poharaknak és a mobilunknak azért jut hely. Magas felszereltségnél bőrkárpitozású ülések, prémium audiorendszer, automatikus kapcsolású, kanyarvilágítós bi-xenon (később ledes) lámpák, akár 19”-es felnik és számos további extra is megtalálható az autóban. A kényelem mellett a biztonságon sem esik csorba, a széria hat légzsák mellett ötcsillagos törésteszt is igazolja, hogy a Mazda 6-os megvéd minket.

Forrás: Carpixel (2022.01.03.)

A Mazdáknál elsőnek szinte mindig a rozsdásodást hozzák fel, emlékeztetve a nem túl dicső múltra. Ám a gyártó azóta már nagyon sokat javított a korrózióvédelmen, persze ez nem adhat okot a könnyelműségre. Jobb, ha elejét vesszük a kellemetlen meglepetéseknek és egy tisztességes átvizsgálással megnyugtatjuk a lelkünket. Mindezt egy szakműhelyben célszerű megejteni, melyet a Garvisor.com közösségi szervizkereső és értékelő oldal segítségével villámgyorsan találhatunk. Még biztosabbra mehetünk, ha utólagos alvázvédelmet csináltatunk, amivel évekre távol tartjuk a rozsdát. Az átvizsgálás során szánjunk időt a fékekre is, mivel kissé alulméretezett a rendszer, emiatt a betétek és a tárcsák gyorsabban elkopnak.

Forrás: Edmunds (2022.01.03.)

A motorválaszték során nagy dilemmákba nem ütközünk, hiszen összesen kétféle benzines és egy dízel került az autó orrába. Mindegyik a Skyactiv széria tagja, sokaknak pedig jó hír, hogy a benzinesek a mai trendekkel ellentétben turbó nélküliek. A 2 és 2,5 literes erőforrások nagyon jó konstrukciók, a márkától elvárt megbízhatósággal, jó fogyasztással. Érdemes ezekre fókuszálni vásárláskor, de ha ragaszkodunk hozzá, a saját fejlesztésű 2,2 literes dízel mellett is dönthetünk. Mindegyik motornál tartsuk be az előírt olaj, folyadék és egyéb csereciklusokat, a dízel pedig inkább a hosszabb távon közlekedők számára lehet jó alternatíva. Ez utóbbi esetén viszont vannak olyan problémák, amelyekről nem árt tudni a vásárlás előtt.

Forrás: Bárdi Autó

Fontos, hogy lehetőleg ne szakítsuk meg a részecskeszűrő regenerációját, mivel ilyenkor az üzemanyag az olajrendszerbe jut. A túlzott mennyiségű és felhígult olaj hibajelzést generál és egyébként sem ideális a motor számára. Rendszeresen autópályás használattal, rövidebb ideig magas fordulaton haladással ez a szituáció könnyen kivédhető. Egy másik komoly dolog az olajszivattyút hajtó lánc cseréje. Elszakadása esetén megszűnik a kenés, ami a motor végzetét, azaz gazdasági totálkárt jelenti. Jellemző a vezérműtengely túlzott kopása, ami csökkenő teljesítményt, vibrációkat és indítási gondokat okoz. Kevésbé nagy gond az egyenetlen alapjárat, ezt általában a motorvezérlő szoftverfrissítése megoldja. Az olajcserénél ne csak az intervallumok betartására figyeljünk, hanem magára az olajra is. Minőségi, az előírt specifikációknak tökéletesen megfelelő kenőanyagot válasszunk. A dízeleknél ilyen a Castrol EDGE 5W-30 M motorolaj, amely ráadásul a Bárdi Autó összes magyarországi kirendeltségén azonnal, polcról megvásárolható.

Forrás: Edmunds (2022.01.03.)

Egy Mazda esetében erős indok kell az automata váltóhoz, ugyanis a kézi egységek az egyik legjobbak a piacon. Persze az automata kényelmét nem muszáj feladnunk, a 2014-es évjáratnál viszont voltak vele gondok. Csúszás, lassú, nehézkes váltás és rángatás jelzi, hogy baj van. Sajnos ezekre a problémákra a komplett váltócsere a megoldás, ami garantáltan felborítja a költségvetésünket. Egy szenzor hibája miatt előfordul, hogy a rádió nem kapcsol ki teljesen, hosszabb állás után lemerítheti az akkut. Ez a probléma olcsón javítható, feltéve, hogy az akkumulátort csak fel kell tölteni utána.

Forrás: Edmunds (2022.01.03.)

Több gyári visszahívás volt erre a típusra, ellenőriztessük, hogy minden javítás megtörtént az adott járművön. A kokszosodó szelepek, korrodált kézifék is okozhat kellemetlen pillanatokat. Voltak gondok az i-Eloop start-stop rendszerben is, ebből fakadó probléma miatt szerencsétlen esetben tűz is kialakulhat. Ne ijedjünk meg, ha fehér, porszerű anyag jön a szellőzőből a klíma bekapcsolásakor, ilyenkor az elpárologtató a bűnös. A tartós, láncos vezérléssel sok teendőnk nem lesz, viszont a hosszbordás szíj előírt cseréje ne maradjon el. Nem érdemes kockáztatni az alkatrésszel, válasszuk a Continental csúcsminőségű hosszbordás szíját. A német gyártó termékével garantált a megbízható működés a következő cseréig.

Forrás: Car Pixel (2022.01.03.)

Összefoglalva a Mazda 6 harmadik generációja egy stílusos, jó minőségű, sportos és a japán eredetéhez illően megbízható autó. A szedán izgalmasabb formájával, míg a kombi praktikumával csábítja jobban a potenciális vevőket. Benzinesként rendkívül megbízható és ajánlható, de a sokat utazók számára egy megkímélt és precízen karbantartott dízel sem rossz választás. A cikk írásakor 2,5 milliótól kezdődnek a harmadik szériás, még ráncfelvarrás előtti évjáratú Mazda 6-osok, ezek magasabb futású, dízel példányok. Az árak egészen a vadonatúj, átdolgozott modellekig tartanak, ezek ára jelenleg full extrásan akár a 13,5 milliót is eléri.