Az Isetta elektromos autóként tér vissza

Tetszik vagy sem, az autógyártók egyre inkább az elektromos autókban látják a jövőt. Ez pedig nem csupán abban figyelhető meg, hogy szépen lassan már mindegyik gyártó palettáján találhatunk legalább egy elektromos autót, hanem abban is, hogy egymás után jelennek meg a régi klasszikus – mára már veteránnak számító – modellek elektromos változatai. Elvégre, ami egyszer már jól bevált, azzal olyan túlságosan nem lehet mellé lőni. Még akkor sem, ha ezúttal nem belsőégésű, hanem elektromos motor hajtja.

A Volkswagen már nyilvánosságra hozta a terveit, hogy néhány éven belül piacra dobja az igazi hippimobil, a T1-es busz elektromos változatát BUZZ néven, a Mini hamarosan már elektromos meghajtással is elérhető lesz, míg a Fiat kínálatában egy ideje már megtalálható a villanyos 500-as, vagyis az 500e.

Ehhez a listához kíván most csatlakozni az eddig rollereket készítő Micro Mobility. A svájci cég az ’50-es, ’60-as évek egyik legjellegzetesebb mikroautóját, az Isettát gondolta újra, amit a Genfi Autószalonon mutatott be Microlino néven. Ráadásul már idén nyáron hozzá is kezdenek a sorozatgyártáshoz.

Bár az Isettát eredetileg az olasz Iso kezdte gyártani 1953-ban, mégis a BMW által készített változat (1955-62) vált világszerte ismertté. Igaz, annak ellenére, hogy mintegy 160 ezer darabot adtak el belőle, az Isetta kis híján csődbe vitte a BMW-t.

A Micro Mobility a Zürichi Egyetem Alkalmazott Mérnöki Tudományi Karával együtt tervezte és fejlesztette a Microlinót, hogy elmondásuk szerint „a múlt terveiből megalkossák a jövő autóját”. A kocsi tervezése során igyekeztek megőrizni az Isetta jellegzetességeit: a kormányoszlopot és a műszerfalat a különféle kapcsolókkal az előrefelé nyitható ajtóba integrálták, a vezetőnek és utasának pedig ugyanazon az ülésen kell osztoznia. Míg a fényszórót és a visszapillantó tükröt egy ötletes megoldással egybeépítették.

A svájciak elképzelései szerint a Microlinót kétféle akkumulátor kapacitással – 8 kWh és 14,4 kWh – lehet majd megvenni. Előbbi 120 kilométeres, míg utóbbi 215 kilométeres hatótávra lesz képes egy feltöltéssel, míg a várható végsebesség nagyjából 95 kilométer/óra lesz. Éppen ezért – és természetesen apró méretéből kifolyólag – a Microlinót kimondottan városi autónak szánják. Nézzük csak meg, milyen egyszerűen be lehet parkolni egy Smart Fortwo-val a más kocsik számára túlzottan szűk helyekre.

 

 

Szívesen olvasgatnál még?

6 autós alkalmazás, amit érdemes letölteni a mobilodra!

50 éves az autó, ami megmentette a BMW-t a csődtől

A legvagányabb veteránautók