7 ritka autó, ami népszerű modellből készült

Évről évre egymást érik az új modellek, amelyek közül több is milliós eladási mutatókkal büszkélkedhet. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az autógyártók ne törekednének különleges, csak kevesek számára elérhető típusok gyártására. Most 7 olyan autót gyűjtöttem össze, amely valamilyen, népszerű típusnak a ritka, legfeljebb 1500 példányban készült kiadása:

7. BMW M3 CSL – 1383 db

p90215419_highres_e46-bmw-m3-csl-04-20-1024x600.jpg

Mára igazi klasszikussá érett a BMW E46, így rengetegen használják a típus szedán, kombi vagy épp kupé verzióját. Az ugyanakkor biztos, hogy csak igen kevesek kiváltsága a 2003-ban készült CSL kivitel, hiszen kevesebb 1400 darab hagyta el a gyártósort. A CSL a „Coupe Sport Leichtbau”-t vagyis szabadfordításban a könnyű sportos kupét jelenti, ez pedig nem véletlen.

2003_bmw_m3csl7.jpg

A hagyományos M3-asnál 110 kg-mal könnyebb M3 CSL alig 1385 kg-ot nyom a mérlegen, ezt pedig szénszálból készült alkatrészeknek is köszönhető. Többek között a tetőpanel, a tükrök, a középkonzol és az ajtók belseje is ebből az anyagból született meg. Az autó persze nemcsak könnyebb, de erősebb is lett, hiszen 17 lóerővel erősítették a motort, amely így már 360 lóerőt tudott.

6. Renault Clio 3.0 V6 – 1200 db

renault_clio_v6.jpg

Azért lássuk be, nem sok gyártó merte volna megcsinálni, hogy egy elsőkerék hajtású kisautóból hátsókerekes, középmotoros példányt farag. A Renault azonban volt ilyen bátor és elkészítették a Clio V6-ot, amely a PSA-val közösen fejlesztett, V6 ESL motort kapta meg. A többek között a Lagunában vagy épp a 406 Coupe-ban is elérhető erőforrás kezdetben 233 lóerős volt, majd 2004-től 250 lóerővel rendelkezett.

80b0g.jpg

A szerkezetileg alaposan átdolgozott Clio igazi ritkaságnak számít, hiszen borsos ára miatt csak kevesen vásároltak belőle. Nem véletlen, hogy mára akár 15 millió forintot is érhet egy extrém megkímélt darab. Sokan a Clio V6-ot a Renault 5 Turbo szellemi utódjának tekintik, ami nem is véletlen, hiszen hasonló koncepcióról van szó.

5. Mercedes SL 65 AMG Black Series – 350 db

2009_mercedesbenz_sl65amgblackseries19.jpg

Nem mondhatni, hogy az SL-osztály túlságosan tömegcikk lenne, de azért a 2001 és 2011 között gyártott R230 kódjelű sorozatból így is gazdára talált 169, 434 darab. Ebben több limitált sorozat is benne van, így többek között az SL 65 AMG Black Series példányai is. Mivel a Mercedesnél a Black Series a „legek legje”, ezért nem csoda, hogy az SL 65 AMG-ből készült, sorozat is igen combosra sikerült.

2009_mercedesbenz_sl65amgblackseries3.jpg

A stuttgarti fenevad orrában ugyanis az AMG által tökéletesített, 670 lóerős, 1000 Nm-nyi nyomatékkal rendelkező 6 literes V12-es aggregát teljesít szolgálatot, így a 100 km/h-s sebesség eléréséhez alig 3,8 másodpercre van szüksége és a 200 km/h sem tart tovább 11 másodpercnél.

4. Audi A1 Quattro – 333 db

large_image_8762.jpg

Hiába azonosítják sokan az A1-est a „csajos Audiként”, azért az apró karosszéria igazán nagy erőt is rejthet. Mi sem mutatja ezt jobban, mint az A1 Quattro, amely 2011-ben, egy alig 333 darabos limitált szériaként került piacra.A különleges jármű orrában egy 2 literes, 256 lóerős TFSI motor dolgozik, amely 5,7 másodperc alatt repíti 100 km/h-s sebességre az apró karosszériáját.

2-a1-rear.jpg

Ráadásul a Quattro összkerékhajtásnak köszönhetően mindig stabilan irányítható, így nemcsak egyenesen lehet vele száguldani, de kanyarban is meglephető az ellenfél.Érdekesség, hogy az A1 Quattro-t egy tanulmány is megelőzte, amely még durvábbra sikerült. Az A1 clubsport Quattro ugyanis 507 lóerős 2.0 TFSI motorral támadt volna az arra járókra. Ezt azért még az Audi sem merte bevállalni, ezért lett „csak” 256 lóerős a végleges sorozat.

3. Mercedes R63 AMG – 330 db

1477581687-r63-lede.jpg

Adott egy 7 személyes, kényelmes egyterű, amelyet kifejezetten úgy fejlesztettek ki, hogy akár hosszú utakon is jól elférjen benne a család. Vagyis a lehető legideálisabb alany egy 6,3 literes, szivó V8-as beépítésére, nem? Hát, de!

r63_1.jpg

Így került az R-osztály legizmosabb verziójának orrába egy 507 lóerős motor, amellyel még a kor sportautóinak is odapörkölt a családi batár. Ez mondjuk a vásárlók annyira nem izgatta, így az eleve lagymatagul fogyó R-osztály csúcsverzióját sem vette senki, nem is csoda, hogy alig 330 db készült.

2. Subaru RB320 – 320 db

rb320_1_560px.jpg

Richard Burns, a 2005-ben elhunyt Rally-legenda emlékére készítette el 2006-ban a Subaru az Impreza WRX módosított verzióját. A 320 darabos példányszámban készült RB320-as a Prodrive tunereinek a keze munkáját dicséri, így a végeredmény igen jól sikerült.

rb320_2_560px.jpg

A 2,5 literes boxer motort 280-ról 316 lóerőre húzták fel, a nyomaték pedig 392 NM-re emelkedett. Nem véletlen, hogy a rajongók körében igen nagy tiszteletnek örvend a sorozat, így egy-egy RB320 rendkívül gyorsan gazdára talál.

1. Nissan Juke R – 23 db

juke_r_2_0_03-e1438873554587.jpg

Nem tudom, hogy kinek az ötlete volt, de az biztos, hogy fizuemelést kapott: 2012-ben szinte az összes autós oldalon megjelent a Juke-R, a városi crossover agyontuningolt verziója. A Nissan mérnökei ugyanis a GT-R 545 lóerős motorját tették bele a nem is olyan nagy városi SUV-ba, amely így 3,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t. A járgány a GT-R motorja mellett annak fékét is megkapta, ráadásul a hajtáslánc és a kerekek is a japán sportautóból érkeztek, vagyis gyakorlatilag csak a karosszéria az, ami különbözik.

juke_r_2_0_10-e1438874924837.jpg

Nem véletlen, hogy az autóra óriási volt az érdeklődés, így rengetegen akarták kifizetni az 590 ezer dolláros, vagyis 152 milliós árat. A pénz azonban nem oldott meg mindent, a szerencsére is szükség volt, hiszen alig 23 darab készült a kocsiból, így sokan lemaradtak erről a lehetőségről. És miért épp 23? Hát  azért, mert a 2-es szám japánul „Ni”  míg a 3-as „San”! Így már érthető 🙂