Az autós világ oly sok érdekességet tartogat: írásunkban most 5, sokak számára meglepő információt osztunk meg:
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2021/03/1024px-Dennis_1902_at_Regent_Street_Motor_Show_2011.jpg)
A brit autóipar és a világuralom
Könnyű lenne azt gondolni, hogy az autóipart mindig is a japán, német és amerikai márkák uralták. Napjainkban ez így is van, azonban volt olyan időszak, amikor a világ legtöbb autója brit márkák üzemeiben készült: igaz, ez az 1900-as évek legelején történt. Ahogy azóta oly sok minden, ez is kicsúszott az angolok kezéből, mára gyakorlatilag az összes brit gyártó külföldi tulajdonban van.
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2021/03/2017-bentley-bentayga-diesel-first-drive.jpg)
A Bentley-k meg a tehenek
A legtöbb autóban a bőrülés napjainkban már nem hagyományos értelemben vett bőrből, hanem sokkal inkább darált bőrmaradékből, rostbőrből készül. Ennek oka elsősorban a költségek csökkentése, hiszen a beltéri kárpit így lényegesen olcsóbban elkészíthető. Nos, pont a költségcsökkentés az, amire nem szorul rá a Bentley, nem véletlen, hogy csúcsmodelljük, a Mulsanne gyártásához 14 tehénnyi valódi, első osztályú minőségű bőrt használnak fel.
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2021/03/aston_martin_db11_geneva_2016_18.jpg)
Az Aston Martin és a központi rendszer
Azt azért vélhetően még a legkevésbé autóőrültek is tudják, hogy egy fedélzeti rendszer kifejlesztése sok pénz és rengeteg munkaóra. Mivel a jó szoftver egyre inkább fontosabbá válik, ezért a kisebb autógyártóknak is lépniük kell. Ezek közé tartozik az Aston Martin is, aki néhány évvel ezelőtt úgy döntött, felhagy a saját rendszer készítésével és a fedélzeti rendszerüket inkább a Mercedes-től szerzik be. Azért ne gondoljuk, hogy egy az egyben átemelték a csillagosok megoldását, néhány változtatást eszközöltek rajta: változott a kinézet és a figyelmeztető hangok is. Érdekesség, hogy ez utóbbiaknál nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy a felcsendülő dallamok angolosabbak legyenek az eredetieknél.
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2021/03/OV4_1.jpg)
A Volvo és a fokozatok
A Volvo sokat tett azért, hogy a márkanév említésekor a biztonság jusson az emberek eszébe. Mégis, első autójuk, az ÖV 4 névre keresztel típus 1927-es debütálásakor akadt egy apró, cseppet sem biztonságos probléma: rosszul kötötték be a hátsó tengelyt, emiatt 4 hátra és egy előremeneti fokozata volt az autónak. Ez úgy derült ki, hogy a kész autót a sofőr berakta 1-esbe, ami elindult…hátra. A hibát szerencsére egy napon belül korrigálták: ezután mutatkozott be az autó a nagyközönség számára 1927 április 14-én. Érdekesség, hogy a Volvo a mai napig ezt a dátumot tartja a márka születési időpontjának.
![](https://cartarsblog.hu:443/wp-content/uploads/2021/03/Kepernyofoto-2021-03-14-18.37.39.png)
A Pagani Zonda és a klímapanel
A Pagani Zonda a világ egyik leginkább vágyott autója: a gyönyörű, kézzel készült, 450 és 800 lóerő közötti teljesítménnyel árult hipersportautó minden egyes pontjából sugárzik a minőség. Ahogy azonban az kis példányszámban gyártott autóktól megszokott, a Zonda bizonyos alkatrészei más típusokból érkeznek. Ilyen például a klímapanel, amely egyenesen a Rover 45-ösből érkezett.