5 elektromos autó amit nagyon várunk

Néhány évvel ezelőtt még szinte elképzelhetetlen lett volna, hogy egy tucatnyi új elektromos autó kerüljön piacra. Mára azonban ott tartunk, hogy szinte az összes régi és frissen létrejött autógyártó elektromos típusokkal ostromolja a piacot. Most mutatunk 5 olyat, amit mi nagyon várunk:

Tesla Roadster 2

roadster_front_34_1-e1512593855725.jpg

Nincs elektromosautó-összeállítás Tesla nélkül: nem kivétel ez sem, hiszen ha van olyan elektromos sportautó, amit nagyon várunk, az a Tesla Roadster második generációja. Emlékezetes, hogy a Roadster volt a Tesla első autója, ám a Lotus Elise-re épülő típus inkább csak a befektetők figyelmének felkeltésére, semmint valós, jó termék árusításáról szólt. Nos, a második Roadsternél biztosan nem ez lesz a helyzet: az amerikai gyártó mindent megtesz, hogy a legütősebb elektromos autóval lépjenek piacra.

A Roadster a jelenlegi információk alapján alig 2 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, a végsebessége pedig meghaladja a 400 km/h-t, ráadásul normál körülmények között a haótávja elérheti az 1000 kilométert is. Elon Musk azért szeret nagyot mondani, tehát nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy végül mi valósul meg ebből az egészből, de ha sikerül, a világ egyik legmenőbb sportautója lesz az új Tesla Roadster. A végleges verzió állítólag már jövőre megérkezik.

Audi e-Tron GT

 audi-e-tron-gt1.jpg

Közel egy évtized késéssel, de 2021-ben végül igazi alternatívát kínál majd a Tesla Model S vásárlóinak az Audi. A német gyártó tavaly leleplezett, e-Tron GT névre keresztelt, koncepciója jövőre mutatkozik be, a gyártás pedig az utána következő évben indul. A jelenlegi információk szerint az autó egy 90 kWh-s akkumulátor-csomagot tartalmaz majd, a két villanymotornak köszönhetően pedig 590 lóerő katapultálja 3,5 másodperc alatt majd 100 km/h-ra a bent ülőket.

A hatótáv várhatóan 400 kilométer körül alakul majd. Érdekesség, hogy a kupésított szedán a lehetőségekhez mérten igen praktikus lesz, a német gyártó 450 literes hátsó és 100 literes első csomagteret ígér. Meg persze rengeteg kütyüt, bőrt, fát és mindent, amitől egy luxusautó luxussá válik.

VW I.D Buzz

 idbuzz_vwcamper_01.jpg

Ha van olyan kisbusz, amelyet lehet rajongásig szeretni, akkor az a Volkswagen Transporter első generációja. A kultikussá vált “hippibusz” modern verzióját tervezi piacra dobni a német autógyártó 2022-ben, az I.D család tagjaként.

Azt már most elárulták, hogy kétféle kivitelben dobják majd piacra az I.D Buzz-t: lesz egy összkerekes, 369 lóerős, 111 kWh-s akkumulátort tartalmazó verzió, amely 5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-s sebességre a kisbuszt, illetve egy megfizethetőbb árú, 268 lóerős, 83 kWh-s akkumulátort tartalmazó verzió is. Előbbi esetén 430, utóbbinál pedig 320 kilométer körüli hatótávot ígérnek.

Rivian R1T

rivian-r1t.jpg

Nem csak hazánkban, de szinte az egész világon ismeretlen volt a Rivian márkanév, egészen tavaly őszig: ekkor leplezte le a márka az R1T névre hallgató pick-upját, amely végre a pick-upok kategóriájába is elhozza az elektromos hajtást – legalábbis jövőre, amikor megjelenik. A cég ígérete szerint a 2,6 tonnás, alvázas járgány három akkumulátor kapacitással lesz elérhető, így 105, 135 és 180 kWh-s verziók közül választhatnak majd a leendő ügyfelek.

A legnagyobb akkumulátoros verzió így akár 640 kilométeres hatótávot is tud, amely már önmagában is kiemelkedő, hát még, ha hozzá számoljuk, hogy egy nagy, rossz légellenállású pick-upról van szó. Az 5,5 méter hosszú, négy darab, 147 kW-s elektromotorral érkező monstrum 5 személy szállítására lesz képes és legfeljebb 800 kg súlyt képes rakományként cipelni.

Lagonda All-Terrain Concept

 lagonda_all_terrain_099.jpg

Tavasszal leplezte le az Aston Martin az újjáéledő Lagonda márka első típusának koncepcióját. Az All-Terrain Concept egy Shooting brake stílusú SUV, amely a gyártó szerint remek választás minden típusú talajra és élethelyzetre, már ami a luxus világában előfordulhat.

A négyszemélyes, minden bent ülőnek maximális kényelmet biztosító SUV vélhetően visszafogottabb lesz a végleges verzióban, hiszen a kormányba épített kijelző, vagy a levegő irányváltó aligha kerülhet sorozatgyártásba. Ettől eltekintve biztosak vagyunk abban, hogy nagyot gurít majd az Aston Martin az új Lagondával, hiszen a Bentley és a Rolls-Royce célközönségét kívánják a szalonjaikba tessékelni.